Makkie.reismee.nl

Umleitung

Dat zou dus het eerste woord moeten zijn dat je op de middelbare school met Duits leert. Ze kunnen er hier geen genoeg van krijgen. En het ergste is nog dat het meestal daarbij blijft. Wat je daarna uitspookt mag jezelf uitzoeken: berg op of -af, in ieder geval wordt het omfietsen.

Gelukkig denk ik hier nu vanaf te zijn.Het is namelijk zo dat ik vanaf morgen een fietspad neem, van Rothenburg naar Regensburg, via de rivier de Altmuhl. Dit heeft twee voordelen. Ten eerste fiets jelangs een rivier, dus altijd door het dal. Ten tweede hoef je niet constant op de kaart te kijkenom uit te vinden waar je nu weer vertoefd. Dat laatste is wel het grootste voordeel, aangezien ik er ondertussen wel achter ben gekomen dat kaartlezen, navigeren en vooruitdenken niet mijn strekstepuntenzijn. (Beste aankoop tot dusver; fietsbel met kompas).Om met een voorbeeld te komen, van Hoofddorp naar Rothenburg an der Tauber is over de snelweg 660 km. Mijn route is bijna dubbel zolang, zo'n 1200 km.

Overigens is mijn route wel de leukste. Nog nooit zoveel kleine gehuchten gezien waar echt helemaal niets gebeurd. Geen winkel voor een broodje te bekennen. Alleen op Hemelvaartsdag, danis iedereen buiten en staan er feesttenten waar om 10,00 uur al pullen bier genuttigd worden. Dat is dan wel weer mooi!

Rothenburg blijkt overigens een zeer toeristisch stadje, met echte stadsmuren, torens en leuke middeleeuwse pleintjes. De Japanners (met mondkapje)en Amerikanen komen met bussen vol aan. Camping net buiten de stad gevonden en het zonnetje schijnt. Dat is lang niet gek want het is wisselvallig weer. Vanochtend met droog weer vertrokken, begint het na 10 te onweren en gieten. Regenpak aan, is het weer droog en is het stik heet. En dit herhaalde zich nog een paar keer.

Om te fietsen is ditland wel echt perfect. Prachtige routes, die betrekkelijk goed aangegevenzijn, mits je goed oplet. Langs rivieren, door wouden en over heuvels. Kom de laaste dagen ook steeds meer fietsers tegen. Maarhet is nog even wachten op de vrouwlijke fietser van mijn leeftijd, iets jonger mag ook,die toevallig ook alleen opweg isnaar Roemenie, geen haast heeft, niet te moeilijk doet en diehaar tent vergeten is.

En, zekers niet onbelangrijk, ze hebbenlekkere biertjes en witte wijn. De hele dag gefietst en direct op de camping een kouwe klets! En tegen camping prijzen a 1,20 Eur, inclusief 8 ct statiegeld. Je krijgt er dorst van. Die centen doen ze hier nog steeds, dat is wel merkwaardig.

Over dorst gesproken, ik ga eens een terrasje zoeken, nu het zonnetje nog schijnt.

Jos

Al 1200 km weggetrapt ?
Snel een Tom-Tom kopen en je bent over drie weken bij de Zwarte Zee !

serge

hey makkie menchov,

heb er net een tocht van amsterdam-valkenburg op zitten... heb er nog zadelpijn van.
Kun je nagaan als ik op de fiets was gegaan ipv met de cabrio.
Diep diep respect..
nog ein zoese weisse wein bitte.

xxxx

Wouter

Makkie,

Tom Tom is zeker geen slecht idee!! 1200 km ipv 660!!!!!!!! haha
Succes man!!

pieter de ridder

hou is op met die verhalen... heb de hele dag kramp in mijn benen van alleen al t lezen van die kilometersssss

mooi avontuur mark!!

viel spazzz!!
gegroet pieter

Boes

Komt helemaal goed Makkie, ik heb zoëven Amber op haar opoefiets weggestuurd. Zonder tent richting Timi?oara. Als jij rustig trapt, kun je je pijp 2 juni leegkloppen.

hans en dineke

Dag Marc
Zijn net terug van Terschelling en hebben de e-mail
geopend. Hebben daar ook door de 'bergen"gefietst
met alleen maar zon. Sturen de zon door naar Zuid
Duitsland. Heb je er ook profijt van. En sturen met
de zon tegelijkertijd een grietje. Was leuk om alles
te lezen. Veel succes verder en hart. groet
pa en ma

Ka

Hoi Makkie,
helemaal leuk om je avonturen op deze manier te volgen. heb zelf ook een fietsvakantie voorgestelt aan Hans, maar deze ziet dit niet zitten. Jammer, want ik was al volledig om toen ik jou verhalen las over verkwikkende regenbuitjes, bierpullen en slapen in een romantisch tentje :-)
Aan de hand van de opmerking van de heer Boes of Boer, ga ik er van uit dat hij zelf nog ff moet wachten op een leuk reisgenootje (pijp leegkloppen??????)

Bas

Makkie,

We hebben je enorm gemist bij het jeugdkamp afgelopen weekend. Zo te lezen heb jij het echter druk zat met trappen, trappen , trappen...... Met jouw navigatie is het nog wel een paar 1000 km voordat je in Roemenië bent, alle tijd dus om de gewenste dame aan te treffen.
Geniet er van.

Bossie

Hoi Marcus,

Ben je op weg, per fiets met een zak geld naar Roemenie en........... te laat !!! Is Bellusconi je te snel af.
Lees maar.

Uit de Daily Mail van 18/5 :

Romanian woman sells virginity for the price of a used Honda
Posted by Shawn Alff on May. 18, 2009, at 11:34 am

Alina Percea is the latest in a string of woman who have auctioned off their virginity online to the highest bidder. According to the Daily Mail, Percea, and eighteen-year-old Romanian was hoping to raise £50,000 for school expenses, but only got £8,800 (around $13,500 U.S. dollars).

The winner was an Italian business man, 78, who flew Percea to Venice and met her in the airport with a box of chocolates. After going sightseeing, the two retired to a five star hotel where they exchanges medical certificates, one affirming that Percea was a virgin and the other verifying that he was STD free. After a night of unprotected sex, Percea took the morning after pill during breakfast.

“I was attracted to him, so I enjoyed it,” Percea later told the press, “even though it was quite painful.”

Nou, da's pech hebben, maar troost je, Roemenie is een groot land.

Fijne trap.

Groeten,
Bossie...

Tags: Alina Percea, auction, daily mail, ethics, Howard Stern, morals, Natalie Dylan, romanian, virginity online
Posted in Sex and Love, Uncategorized | No Comments »

Posted in Sex and Love, Uncategorized | No Comments »

SEARCHGO ABOUT USThe Daily Loaf is Creative Loafing's one-stop-shop for all news relevant and irreverent.

Visit our homepage, cltampa.com, for more goodness and follow us on Twitter @ cl_tampa.

Lobsen

Hej Makkie, Goed verhaal man. Ik zei toch dat je de route over Denemarken moest trekken. Vrouwen op fiets, zonder tent in overvloed. Misschien iets voor de terugreis?

Geniet ervan en weet dat er in Wenen wel een adresje te vinden is voor wat extra bloed in case of vermoeidheid

Tjep

Makkie, lekker bezig gozer. Fiets maar lekker om. Hoe meer kilometers, hoe meer kans op de gewenste dame. Succes en keep the spirit!

(Ik zou trouwens meer bierpauzes nemen, dat geeft energie. Bedenk maar eens hoe hard je fietst aan het eind van een willekeurige zaterdagavond)

patrick b

klinkt goed! tip mbt female company; doe een stake-out bij een outdoor winkel ergens in een stadje nabij. Zo ergens tussen de camping en fiets afdeling wandelt vast een madchen die net iets teveel geld en zin heeft om een aanbod van een nl god te weigeren om als gids en toeverlaat op te treden tegen roemeense raddraaiers :) Eerlijk zeggen; dat heb je zeker al gedaan, hahaha?! zonder gekheid man; veel plezier, afdalingen en zon toegewenst! Kom je nog ergens in brno/wenen een dezer weken? Ik ga nog steeds even die kant op deze zomer; als je toch in de buurt bent dan doen we meteen een steden tripje en neem ik mijnj tent mee! Heur het wel - en of het in de route ligt natuurlijk! Update geugdkamp; erg geslaagd, alhoewel de bekende oude garde zoals jij zeker gemist werden door die belhamels!
Toedeledoki! groeten, junior

Ed

Makkebaas,
Ben net terug van Ibiza en heb t ook niet makkelijk gehad hoor! Elke morgen weer naar dat stranbedje zeulen door t mulle zand. Liggen en elke keer je hand opsteken als je bier wil. Komt zo`n dame dan brengen met een te strak en te kort truitje met dito broekje. Moet je toch weer even op de buik. Dus weer omdraaien. Nee ook ik heb t niet makkelijk gehad. Wees blij dat jij lekker op je fietsie door t immer schone Deutschland mag crossen. Geniet nog even van de mooie fietspaden voordat je op kleiweggetjes besnorde dames moet ontwijken in Roemenie!