Makkie.reismee.nl

Rust

Hoeveel dagen moet ik nog fietsen voor ik Joop alberda-norm van 10000 uur heb volgemaakt om topwielrenner te zijn? Wat is de exacte tekst van de Dromedaris van Klein Orkest? Wat is mn favoriete top 10 allertijden? Noem alle priemgetallen.. Dit en meer onzinnigheden bedenk ik me als ik moet klimmen. Alles is geoorloofd, alsik maar niet aan klimmen denk. Boven je zie je ergens een top en me een beetje mazzel komt er niet nog een puist achteraan. En als je dan boven bent denk je dat de daling een groot genoegen moet zijn.

Maar ook dat valt vaak bar tegen. Ten eerste duurt een afdeling ten opzichte van het klimmen veelt te kort. Een diepe zucht en je bent er. Ten tweeede moet je veelal de remmen in omdat er midden op de afdaling een kruispunt is geplaatst, of je fietst een dorpe in waar je maar 30 mag. Als laatste en misschien wel hét ergste is dat je weet dat er na een daling weer een beklimming ligt te wachten. Heel soms is het echter puur genot en sjees je met 60 naar beneden (en hou je nogin).

De omgeving maakt echter heel veel goed. Veel fietspaden hier in de Eiffel zijn briljant en gaan overgrindpaden door de bossen waar je op een sporadische vogelkenner na niemand tegenkomt. Met een zonnetje erbij zou het feest compleet zijn. Helaas is dat aan mij nog niet besteed.Over het algemeen donker druilerig weer maar overdag meestal droog. Op eergister na toen ik werkelijk compleet doorweekt in Monschau aankwam. Maar na een warme douche en een koudeWarsteiner ben je dat al snel vergeten. Ook wetende dat mn tentme droog houdt en er een warme slaapzak wacht. Dat waren dus twee stevige dagen.

Gister echter het plan gevat richting het oosten te gaan. Kwam inDaun aankwam op een briljant fietspad genaamd Maare-Mosel-Route. Ongeveer 60 kmdoor de heuvels naar Bernkastel Kues. En waarempel bleekhet een grote afdaling. Een soort vals plat maar dan in mijn voordeel.Drie keertrappen en voor de rest de benen stil gehouden! Zo is fietsen bedoeld.

Vandaag maar een rustdag ingelast om de verzuurde beneneens te sparen. Morgenzie ik wel weer verder waar ik uitkom. Straks de Telegraaf maar eens lezen met een kopje koffie in de Altstad. Eninkopen doen voor vanavond. Na een dag of drie maar weer eenszelf een maaltje in elkaar flansen.

Reacties

Reacties

patrick

juistum kerel; laat de warsteiners vloeien, zeker na alle gedane arbeid! geniet ervan en ik wens je veel zon en vals plat (benedenwaarts) toe!
groeten, patrick B

Miezzz

Op de een of andere manier heb ik altijd gedacht dat 'vals plat' alleen omhoog kon gaan.
Niet dus, jammer dat je op de terugweg dan waarschijnlijk nog 60 km vals plat omhoog in het verschiet hebt. Misschien een mooi moment om de 50 staten van Amerika op te rakelen?
't Is allemaal jaloezie hoor, Makkie. Ik zit gewoon de hele week achter een stom scherm op een stom kantoor met vieze koffie ipv Warsteiners. Maar wel droog. Ik hoop dat je benen snel weer aansterken, ze moeten nog een stukje.
Geniet van je ravioli vanavond...

Syl

Yeah!! Een berichtje van Makkie! Wat balen dat het weer nog niet lekker is, ik hoop dat het snel wat opknapt...... Ik ga zo eens even kijken waar je nu precies zit want de topografie van Duitsland zit helaas niet zo vast in mijn hoofd.

Overigens is het je wel gelukt om mij heel hard aan het lachen te krijgen hier op kantoor en natuurlijk moesten mijn collega's weten wat er zo leuk was dus jouw verhaal voorgelezen PLUS de reactie van Miezzz.

Ik wacht in spanning op het vervolg.

Dikke zoen!!!

Len

Makkie!

Misschien kun je in het achterwiel gaan rijden van deze kloeke fietser. Zij kan je mooi ff uit de wind houden, op momenten dat je het ff niet meer trekt...
http://www.wapiwapi.be/wp-content/uploads/2007/10/kleine_rijtest.jpg

Fiets-ze man!

hetty

weet niet waar je zit
maar kom je zo halen heb nog ruimte in me bus
leuk dat je dit doet maar was beter als je je
rijbewijs had gehaald hoef je niet zo veel te trapen
gijntje kus hetty en klewine frans ps. kijk je uit

Mark Boes

Mooie term he.. 'vals plat'. Prachtig woord! Viel spass daar Makkie, tot het volgend verslag.

JJ

Hee Makkie,

Leuk verhaal!
Misschien nog iets om te doen tijdens het klimmen: Alle tegen doelpunten van Feyenoord dit seizoen. Dat moet je wel tot zuid Europa brengen :-)
Heel veel succes en kijk uit naar je volgende verhaal....

Mir

Mak, respect hoor! Ik heb het al zwaar als ik de klucht op moet om het Amsteldorp uit te klimmen...maar goed ik heb sowieso altijd het gevoel een route met vals plat en wind tegen te hebben. Geniet van je vrije dag en mocht je ergens rond 18e juni nog in de buurt van Praag zitten dan zal ik je een eindje op weg helpen(dmv het oud Hollandse kontje duwen).
Tjuss Mir X

Wout

Hey Marc,

Stoere tocht, als ik dit lees zou ik graag een poging wagen het je na te doen, maar nu even niet...
Ook leuk als je zit met zingevingsvraagstukken: 'waarheen leidt de weg...'

Succes man en vooral veel plezier!

Marten

He Lance. Goed verhaal en goed gedaan. Doe het lekker op je gemakkie en probeer ook eens een lokaal wijntje. Niet verkeerd in die regio. Ik wens je veel wind mee. Gr. Jûk

Richard Renkema

Hoi Marcieeeee,

Wel knap van je dat je dit allemaal doet.
Ik doe het je sowieso niet na.
Mijn vakantie zal heel anders worden, heerlijk met het vliegtuig naar Thailand, en daar alleen maar aan het strand liggen, en savonds feesten.
Als ik donderdag in Thailand aan kom, drink ik een heerrlijk thaise wishkey op je, en proost op je goede en sprtieve vakantie met veel mooi weer, want die heb ik genoeg :)
En anders stuur ik wat zon naar je toe ,

Gr,
Richard

Ed

Hi Makkie,

Mooi verhaal en sjabloon voor jezelf want je bent toch al weer in Duitsland.
Misschien is een Vastelaovend top 10 ook iets om eens te overpeinzen als je weer 'ns vals plat omhoog gaat. Ik hoop dat die Warsteiner gesmaakt heeft en weet dat wij je zaterdag moreel gesteunt hebben en ook een klein pelsje gedaan hebben. Fiets ze en geniet ervan. Greetz, Ed

Ed

Voor de volledigheid, reactie hierboven is van Ed N (die grote Ed schijnt ook zijn eigen naam te gebruiken ;-> )

Lies

Wat leuk dat je Miezzz bent tegengekomen op dat grindpad in het bos in de Eiffel. Was ie met de BMW?

Bert

He Marcus,

Wat een gedoe met dat "vals plat". Had je geen route uit kunnen stippelen, waarbij je alleen maar afdaalt ?
Lijkt me een stuk makkelijker.
Ben zelf een paar jaar geleden ook in Monschau geweest, heb toen echter niets van vals plat gemerkt. Moet wel zeggen dat ik toen op de motor was......

Tja, het weer wordt echt wel beter, fiets maar gauw richting Turkije, daar is het rond de 30 klein nulletje C.

Trouwens, snap ik niet, die Miezzz met z'n vieze koffie, hij kan toch Rosie verse koffie laten zetten, maakt ze zichzelf ook eens nuttig bij dat bedrijf.

Marcus, een prettige trap en ik zie je volgende verslag met belangstelling tegemoet.

Bossie...

Ps, koop vrijdag ( = morgen ) maar geen Telegraaf, hoef je je ook niet te schamen voor het gestuntel van 010 )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!